zondag 3 juni 2012

Moodboard maken

Ik maak moodboards. Ja, de eerste heb ik gemaakt voor een workshop Presenteren. Het doel van het moodboard was om te kijken hoe je jezelf presenteert en hoe dat dan overkomt op het publiek. Die van mij straalde alleen maar enthousiasme en energie uit en dat kan je goed gebruiken als je iets gaat presenteren. Fijn om te weten. Het maken van een moodboard vond ik zó leuk om te doen, dat ik er nog meer gemaakt heb. Zij hebben allemaal een kleur als thema. Je kunt ze zien in een fotomapje op mijn facebooksite.

Het allerfijnste van dit creatieve bezigzijn is dat je je drukke bestaan helemaal vergeet. Het is ontstressen voor mij. Een soort therapie.

Vandaag ga ik beginnen aan het kleinste moodboardje, namelijk op ansichtkaart-formaat. Misschien dat dat wel veel moeilijker is, omdat de ruimte beperkt is. Ik zie wel.

Op google zoeken naar "moodboard" leverde een mooie treffer op. In deze blogpost las ik dat je ook online een moodboard kunt maken. Nieuwsgierig ben ik gaan kijken; heb een account gemaakt. Ik ben begonnen en dit is het resultaat:

En dan nu beginnen het ansichtformaat... met papier, schaar en lijm!

2 opmerkingen:

José van Kemenade zei

Ik dacht dat jij van begin af aan moodboards online maakte! Ik wil er ook eens mee beginnen, lijkt me heel erg leuk!

ern@zone zei

Ik heb ze allemaal gemaakt met papier, schaar en lijm. Erg leuk om te doen.
Omdat ik ontdekte dat je het ook online kon doen, heb ik dat uitgeprobeerd. Er zijn erg veel mogelijkheden in dit online-programma. Zeker het uitproberen waard!!