zondag 17 februari 2013

De prins en de puinhoop


Vrijdagavond.
De bibliotheek gaat bijna dicht en wij - de medewerkers - ruimen alvast op. Nog even dit rechtzetten, daar een beeldscherm uit en dan valt mijn oog op een prentenboek. Ik denk gelijk aan koning Willem-Alexander. In mijn enthousiasme laat ik het een klant zien, die nog net een boek komt lenen, en zij is ook enthousiast. Zeer toepasselijk voor de komende 30 april.
Ik besluit het boek zelf te lenen en thuis te lezen. Zou het wat zijn om voor te lezen?

Jaaaa!

In 2009 ging het gerucht dat de troonswisseling in 2010 zou plaatsvinden.
Dit boek liep hier alvast op vooruit.
Uiteindelijk werd de troonswisseling op maandag 28 januari van dit jaar bekend gemaakt.
In het kinderboek wordt een puinhoop gemaakt van de verbouwing van Kasteel Drakensteyn. Willem-Alexander lost dat op. De illustraties zijn, heel toepasselijk, in de kleuren rood, wit, blauw en oranje. (ANP)
De prins en de puinhoop is geschreven door Tjibbe Veldkamp en de illustraties zijn van Wouter Tulp.

Geen opmerkingen: