dinsdag 15 januari 2013

Tablet Tour

Nexus 7
Vanmorgen konden we - medewerkers - in de bibliotheek kennismaken met diverse tablets. En dan vooral tablets die niet bij op de mediabar liggen. Op de foto hierboven zie je een Nexus 7, google-tablet met een 7 inch scherm.  Meer dan een miljoen pixels betekent:  de tekst is scherper,  HD-films zijn levendiger en je kunt dynamisch games spelen.
Kijk naar de technische specificaties om te zien dat je met minder opladen, meer kunt doen.

Ik vond hem mooi, klein, niet té klein. Androidbesturing. Makkelijk te bedienen, want dat ben ik al gewend met mijn smartphone.

Ook mooi vind ik de Samsung Galaxy Note. Omdat je erop kunt tekenen, aantekeningen maken. Echt handig. Ik zou het wel weten.... Een beetje photoshoppen is mogelijk. Schets, kleur en teken alsof je op papier werkt.
Op de foto hieronder zie je de Nexus 7 en Galaxy Note naast elkaar.

Nexus 7 en Galaxy Note
... even proberen ...
Specificaties van de Galaxy Note zien er zo uit.
Wil je meer vergelijken, dat kan ook.

Het leukste is waarschijnlijk nog, dat als de bibliotheek iets gaat organiseren voor mensen met vragen en tips over tablets, dat er veel soorten en maten over de bibliotheekvloer gaan komen. Met al hun verschillende mogelijkheden...
We zijn nu voorbereid :-)

Geen opmerkingen: