dinsdag 24 augustus 2010

Wayanakoy - Welcome to Oslo


Al reizende per trein door het werkelijk práchtige Noorwegen kwamen we op een middag aan in Oslo: Oslo Sentralstasjon.
Het eerste wat de hoorden, toen we het station uitliepen, was muziek. En wat voor muziek! Indianen! Aantrekkingskracht!
Op het plein - onder aan de trappen - speelde een groep Indiaanse muzikanten traditionele muziek. Wat een sfeer! .... en ik voelde mijn Indiaanse bloed stromen ....
Ze speelden onder andere de muziek van deze clip. Titel Wayanakoy.
Als ik deze muziek hoor, waan ik me weer daar op het plein in Oslo.
Ik wil deze muziek graag met jullie delen.



Op een site heb de lyrics gevonden:
Altun paawaq wayanakuy
maypipuniraq kuyanakuy.
Altun paawaq wayanakuy
maypipuniraq wayllunakuy.
Maypipuniraq kuyanakuy
chaymampunim ripukusaq.
Maypipuniraq wayllunakuy
chaymampunim pasakusaq.
Ik zou het geweldig vinden als iemand mij de vertaling kon geven.
Of in ieder geval vertellen waar het over gaat.

2 opmerkingen:

Marissa Tamayo zei

Hoi Erna,
Mooie muziek.. Ik kent Quechua en beetje, dus ik ga je vertellen ongeveer wat er over gaat:
Er is iemand die zijn verliefde is weggegaan.. dus hij zingt,
ook als je naar de hoogtes ben gegaan, om jouw verdriet te deponeren, daar zal ik ook gaan,
om jouw gezelschap te houden.

DAt is is het idee die ik krijg als ik het liedje hoor.
Groetjes,
Marissa

ern@zone zei

@ Marissa
Bedankt voor je uitleg.
Ik vind het een mooie en sterke manier van afscheid nemen van een geliefde.