maandag 17 november 2008

Ding 20 Muziek online beluisteren in een sociaal netwerk

De eerste ontdekking die ik deed waren de playlists, die je bij youtube kunt beluisteren. Ik bekijk dan geen filmpjes, maar luister.

Ik heb me aangemeld bij last.fm.
Ik vind het vooral leuk om hier nieuwe artiesten te leren kennen via de muziekplayer.



Het Vlaamse voorbeeld uit de 23-dingen-cursus is prachtig.
Ik ging kijken of ze cd's van Marisa Monte hebben: Ja, maar helaas staan de titels daar in het Engels. En dat vind ik níet leuk.

Ik ben me op dit moment aan het aanmelden bij iTunes. Ik heb (nog) geen iPod, dus ik weet niet of ik er iets aan heb.
Ik las dat Last.fm en iTunes elkaar helpen om je muziekprofiel uit te breiden.
Ik ben benieuwd....

1 opmerking:

Unknown zei

Als ik jullie weblogs lees heb ik altijd LastFM op mijn kopptelefoon. Ik heb al heel wat juweeltjes ontdekt. Heerlijk!

In iTunes zitten inmiddels al mijn cd's en het leuke is dat ik nu regelmatig liedjes voorbij hoor komen die ik jaren geleden voor het laatst hoorde. Ik ben weer helemaal verliefd op de muziek.

En die iPod, ik kan je 'm van harte aanbevelen. En als je dan helemaal web 2.0 en verder wilt wezen neem dan een iPod Touch, want wat je daar allemaal niet mee kunt doen en ontdekken... En met de iPhone heb je hetzelfde, maar kun je ook nog bellen (en internetten ook zonder wifi).