maandag 17 november 2008

Ding 19 Sociale netwerken

Ik ben aangemeld bij één of meer sociale netwerken en een forum.
Leuk voor vriendschappelijke contacten.
Ik gebruik het ook om mijn talenkennis te verbreden.

Inderdaad zie ik het liefst "zakelijke" netwerken en "persoonlijke" netwerken gescheiden.
Alles wat je mededeelt in een persoonlijk netwerk is niet privé meer.
Dat moet je je realiseren en je eigen grenzen stellen. Je kunt daar wel een community organiseren, die over boeken en de bibliotheekwereld gaat. Maar erg diepgaand is dat niet.


Daarvoor zijn de "zakelijke" netwerken.
Een leuk "zakelijk" netwerk vind ik Bibliotheek 2.0.
En dat zou De Bibliotheek op Ning ook kunnen zijn,maar....er moet meer leven in komen ;-)

Ik zou het erg vervelend vinden om reclames en aanbiedingen op mijn "persoonlijke" adres te krijgen. Dat vind ik te vergelijken met - in mijn ogen vervelende - telefonische aanbiedingen.
Daarentegen is het wel leuk op je zakelijke netwerk, mits het met je zaak te maken heeft.
Én als je je kunt afmelden.


Dit kwam ik net nog tegen: een nieuw netwerk..... socio-business netwerk MINDZ.com staat op het punt van lancering.
http://www.marketingfacts.nl/berichten/socio_business_netwerk_mindzcom_op_punt_van_lancering/

1 opmerking:

Unknown zei

Ook bij dit soort sites geldt dat je veel leden hebt, maar dat daarvan maar een klein percentage echt actief is. Er wordt zoveel opgestart, dat de versnippering en de focus verdwijnt. Wat hou je wel en wat hou je niet actief bij. Ik weet het niet. Daarom ben ik altijd blij als er initiatieven ontstaan die de verschillende sites en communities slim combineren. Dan kun je vanaf één plek alles beheren.