donderdag 7 augustus 2014

DIY met jeans

Het tweede leven van een spijkerbroek

Een spijkerbroek die niet meer goed zit of één waarvan de knieën versleten zijn. Die hoef je niet weg te gooien.
Als ik een creatieve bui heb maak ik er een schoudertas van.

Je knipt de broekspijpen eraf en je naait de onderkant dicht.
Van de afgeknipte broekspijpen maak je de hengsels. Je kunt ook voor andere stof kiezen of voor hengsels van een andere tas die je niet meer gebruikt.

Zo kom ik ook aan deze tas. Ooit gemaakt van een spijkerbroekje van mijn zoon (inmiddels volwassen). Maar ik gebruikte de tas toch niet vaak, omdat ik er destijds een touwhengsel aangemaakt had. En dat zit niet prettig als je de tas langere tijd draagt; het sneed in je schouder.
Enfin, de tas belandde op zolder. Met het koffers opruimen na de vakantie kwam ik hem weer tegen en ik  besloot hem iets te veranderen. Ik gebruikte materiaal van een ander mooi tasje, die wat aan het verslijten was, maar nog goed genoeg was om te hergebruiken. In één avond toverde ik hem om tot dit exemplaar.
Aan de binnenkant zit nog een zakje (met klepje en knoop) en een elastiekje, waar je je makkelijk een pen in kunt schuiven.

Missie geslaagd.

Meer tasseninspiratie en/of patronen vind je bijvoorbeeld op Pinterest, zowel met oude jeans als gehaakte tassen.

Geen opmerkingen: