vrijdag 9 november 2012

Maartje Wortel in Eemnes

Vanavond kwam Maartje Wortel voor de tweede keer naar "mijn" bibliotheek. De eerste keer was in oktober 2009. Ze las vanavond voor uit eigen werk, reageerde op vragen en vertelde over haar boeken.

Ik vond het erg leuk dat er zoveel interactie was. Het werd daardoor een levendige avond. Haar roman "Half mens" roept duidelijk veel vragen op. Maartje laat de lezer vrij om na te denken over het boek en ook over het slot. Dat kwam vanavond ter sprake. Ik ben nog maar halverwege en ik ben blij dat ze niets uitgelegd heeft over het slot. Het zou best wel eens een nieuwe titel voor Nederland Leest kunnen worden over heel veel jaar.

En nu heb ik net iets geschreven wat niet waar is......
Dat Maartje vanavond voor de tweede keer naar de bibliotheek van Eemnes kwam, klopt niet. Ze kwam er vroeger heel vaak als kind; toen hield ze al van boeken. En die liefde is nooit meer weggegaan; heerlijk om haar zo enthousiast over boeken in papieren vorm te horen praten.

Bedankt voor de inspirerende avond en succes met het schrijven van je volgende boek!

1 opmerking:

Veiga zei

Cara amiga:
Os meus mais sinceros votos dum bom natal e um óptimo ano 2013
Com amizade
António Veiga