zondag 30 september 2012

Hallo lezers! Hallo wereld!

De Kinderboekenweek staat voor de deur.... Het thema dit jaar is Hallo wereld! Práchtig onderwerp vind ik, want ik houd van culturen, talen, wereldmuziek en mijn enthousiasme kan ik prima delen met de bezoekers in mijn bibliotheek. En nu dus ook met jullie via dit blog.

In Nederland zijn veel culturen aanwezig. En er van jongs-af-aan mee kennismaken vind ik belangrijk. Hier kan de bibliotheek een grote rol bij spelen, want we hebben veel boeken die over dit onderwerp gaan, zowel studie- als leesboeken. Misschien valt je dan ook overeenkomsten op... Vraag er maar eens naar in je bieb. In mijn bibliotheek laten we boeken zien die aansluiten bij het thema van de Kinderboekenweek van dit jaar. Bij deze tentoonstelling kunnen de bezoekertjes een quiz doen.

Hallo boek
Met je verhalen zo mooi
Verre landen, nieuwe mensen
Komen wonen in mijn hoofd
Als je leest
Snap je de mensen om je heen
Als je leest dan weet je
Ik ben niet alleen
Want een boek,
Meteen al bij de eerste zin
Dat opent alle alle grenzen
En laat jou de wereld zien.

Eén van mijn favoriete boeken is De dans van de drummers van Hans Hagen. Ik ben benieuwd naar jouw favoriete boek .... Laat maar weten door te reageren op deze post.

Niet alleen boeken, maar ook muziek kan inspirerend werken. Daarom heb ik een 2 uur durende playlist gemaakt op YouTube met muziek uit allerlei landen, speciaal voor kinderen – van 0 tot 99! Het lied Hallo wereld! van Kinderen voor Kinderen zit er tussen; de rest van de muziek komt uit Brazilië, China, Afrika, Japan, Europa, Australië en nog meer landen...

Ik wens jullie allemaal een fijne Kinderboekenweek met leesplezier, luisterplezier en respect voor alle culturen.

1 opmerking:

Veiga zei

OLá:
Muito obrigado pelo teu comentário no meu blog, é sempre um prazer ler comentários do que publicamos. Publiquei umas pinturas que fiz e que actualmente estão expostas em Guimarães que é a capital da europeia da cultura deste ano. São 25 quadros e 25 textos.
Tal como dizes no teu post é importante derrubar as barreiras entre os povos e isso deve começar nas crianças para que todas as crianças do mundo quando acordarem de manhã tenha vontade de exclamar com alegria: Olá mundo acordei!...
Beijos