vrijdag 30 december 2011

Japans

Woorden en talen vind ik altijd interessant.... dit keer een beetje Japans.
De nieuwste hype in Japan is Nyan Cat. Het ziet eruit als een kat die door de ruimte zweeft en een regenboog-spoor achterlaat. Die regenboogkleurtjes vind ik het leukste. Er klinkt een muziekje bij dat maar doorgaat en doorgaat: hét Nyan Cat-muziekje.
Er zijn zoveel youtube-filmpjes van Nyan Cat gemaakt, dat je de hele kerstvakantie nodig hebt om ze te bekijken. Inclusief één van 10 uur....... Zoek hem zelf maar op, want ik plaats hem hier niet.
Wel een andere:


Nu het taal-accentje:
Ik dacht dat Nyan regenboog zou betekenen. Maar dat is niet zo; het betekent miauw.
In google vertalen kom ik niet verder met het zoeken naar de Japanse vertaling van regenboog, omdat google het vertaalt in kanji: 虹
Het Japanse woordenboek geeft niji.

Geen opmerkingen: