dinsdag 26 april 2011

Flickr en sets

Eén van de opdrachten tijdens de 23 cursus was Flickr te leren kennen. Dat was leuk en interessant. Super om foto's op internet te plaatsen en ze daarna te gebruiken in je weblog, website of andere plaatsen.
Het maken van een set is ook erg handig: je kunt dan een slideshow geven van een aantal foto's.
Ik vind het alleen een nadeel dat je "maar" 3 sets kunt hebben, tenzij je je account upgrade.
En dan wil ik niet doen.
Mijn optie is dan om de foto's op een andere manier vast te leggen, bijvoorbeeld met windows movie maker. De set van de Biebvlieg heb ik al gedaan. Dan is het een kwestie van uploaden op de je Youtube-account. Aangezien je zelf de eigenaar bent van je youtube-account, bepaal je zelf of je het filmpje er op laat staan of niet.


Doe de Biebvlieg en je wordt wegwijs gemaakt in de bibliotheek en in de catalogus.
Voor de biebvlieg worden titels, namen van schrijvers, inhoudsopgave van studieboeken, woordenboeken en pictogrammen nader onderzocht. Superhandig voor je werkstuk of spreekbeurt.
De Biebvlieg is er speciaal voor groep 6 van de basisschool.

6 opmerkingen:

Festina Lente zei

Kijk, dat ziet er nog eens hip uit! Zelf ben ik nooit aan Flickr begonnen, omdat je door de koppeling aan Yahoo je hele doopcel moet lichten voor je een account hebt. Misschien is dat inmiddels anders, maar dat was voor mij een struikelblok.

ern@zone zei

Hoi Festina, ik heb destijds nooit mijn hele doopceel moeten lichten. Gelukkig niet zeg, want daar ben ik niet zo voor op internet. Ik vind het nadeel van Flickr, dat je er maar 3 sets kunt maken en dat je er maar 200 foto's kunt plaatsen. En ik heb geen zin om te betalen voor een upgrade.
Maar als je creatief bent...... zoek je dus andere wegen ;-)

Unknown zei

Ons bent wel een beetje zûnig ;-) Dit is een leuke tussenoplossing.
Je kunt in de html-weergave, maar ook via YouTube de grootte van het afspeelvenster aanpassen, zodat het hele filmpje op je blog zichtbaar is.

ern@zone zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
ern@zone zei

Ha 23 dingen ProBiblio. Ik heb het formaat aangepast, bedankt voor de tip.
Eigenlijk weet ik niets eens wat upgraden bij flickr kost. Geeft niet, want een filmpje met muziek vind ik toch veel leuker om te maken en te plaatsen.

Anoniem zei

Hoi Erna,

Ik ga je weer volgens hoor ! dus ....aan het werk!